「2年生算数科研究授業がありました📐」
11月22日(金)の5校時に,2年生の算数の研究授業がありました。
今回は,国や県が推奨している「学習者主体の授業」実現プロジェクトということで,
児童が自ら学び,考え,主体的に行動する力を身に付けるために,私たちはどのような授業展開をすれば良いかを軸に,研究授業を行いました。
町内の小中学校からも授業参観に来ていただきました。さらに子どもたちの力を伸ばし,教師自身の授業力も付けたいと考え,県総合教育センターから研究主事を迎えて授業研究をしました。
今後も,子どもたちのためによりよい授業作りに努めます。
There was a demonstration lesson in math for the second graders.
This time, as part of the project to realize 'learner-centered lessons' recommended by the national and prefectural governments, we had a demonstration lesson focusing on how we can develop lessons that enable students to learn, think, and act by themselves.
Also, second graders challenged the guided learning in math. They did it very well.
Good job!!
We will try to create better lessons for children.
コメント